Формування ключових і предметних компетентностей шляхом реалізації змістової лінії «Здоров’я і безпека» на уроках хімії та основ здоров’я

12 березня 2020 року на базі Навчально-виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад- загальноосвітній навчальний заклад І ступеня, гімназія» міста Славути  відбувся семінар на тему «Формування ключових і предметних компетентностей шляхом реалізації  змістової лінії «Здоров’я  і безпека» на  уроках хімії та основ здоров’я».

Оскільки формування компетентностей учня на сьогоднішній день є однією із актуальних проблем освіти, то для реалізації даного підходу вчитель хімії Соколова А.П. підготувала учасникам семінару  компетентнісно-зорієнтовані завдання, що спонукають до дії, оскільки спрямовані не на відтворення інформації, а на організацію самостійної пошукової і творчої діяльності школярів, передбачають вихід за межі предметного матеріалу, мають не лише навчальну, а й життєву цінність,  ґрунтуються на актуальному  матеріалі, містять опис певної ситуації, яка пояснює потребу виконання.

  Учасники семінару ознайомилися з етапами розв’язання компетентнісних задач та самі спробували розв’язати  компетентнісно-орієнтовані завдання. Учителі вчилися знаходити потрібну інформацію, виокремлювати головне, планувати свої дії, обирати спосіб дії в певних ситуаціях, оцінювати отриманий результат і критично ставитися до нього, самоорганізовуватися, застосовувати знання, вміння, навички.

 Для завдань такого типу характерне діяльнісне спрямування, моделювання життєвої ситуації,  міжпредметний зміст та загальнокультурні цінності.

Друга частина семінару була присвячена тренінгу «Розвиток стресостійкості здобувачів освіти на уроках основ здоров’я», який цікаво провела практичний психолог Лісова О.В. Учасникам тренінгу пояснили, як управляти стресом та продемонстрували  техніки для зняття стресової ситуації.

Виконуючи вправу  «Стрес і негативне мислення»,  учасники семінару зрозуміли, що негативні думки налаштовують на провал, сприяють виникненню конфліктних ситуацій.   Вправа  «Позитивне мислення»  навчила педагогів змінювати негативні думки на позитивні. Релаксаційні вправи та дихальна гімнастика довели, що стресом можна ефективно керувати важливі вміння.