Писемне мовлення дітей – проблема сьогодення

Серед загального контингенту дітей масової школи великий відсоток серед інших порушень мовлення складають порушення писемного мовлення (дисграфія, дислексія).  Такі порушення є серйозною перешкодою в оволодінні учнями грамотою не тільки на початкових етапах навчання, але й на більш пізніх – в засвоєнні граматики рідної мови. За даними логопедичних обстежень, кількість цих дітей із коливається від 2,5% до 10% від загальної кількості учнів 2-х, 3-х класів.

Нам, дорослим, треба чітко усвідомити, що сьогодні не можливо сформувати грамотне усне та письмове мовлення дитини, якщо систематично не проводити цілого комплексу цілеспрямованих мовленнєвих занять та різноманітних ігор на розвиток зорової уваги, мовної пам’яті, фонематичних процесів, уявлення, мислення, читання художньої літератури, які збагатять словниковий запас дітей.

Робота над запобіганням помилкам під час читання та письма буде ефективною за умови об’єднання зусиль вчителя – логопеда, педагогів, вихователів та батьків в дошкільному віці.

З цією метою 12 травня 2017 року в НВК відбулося засідання методичного об’єднання вчителів – логопедів освітніх закладів міста, на якому присутніми були вихователі дошкільних груп та вчителі початкових класів закладу.

З огляду на досвід роботи з категорією дітей з порушеннями писемного мовлення  цікавим, змістовним та корисним був виступ завідувача психолого – медико – педагогічної консультації, вчителя – логопеда ЗОШ І-ІІІ ст. №1  Новоселецької О.Г. щодо використання пропедевтики та здійснення корекції порушень письма (дисграфій)  у молодших школярів.  Продовжила думку Іванюк Ж.І., вчитель – логопед НВК, яка презентувала своє бачення щодо попередження порушень читання (дислексій) у дітей дошкільного віку.

Учасникам методичного об’єднання було запропоновано огляд навчальної та методичної літератури для проведення корекційної роботи з дітьми дошкільного віку та молодшими школярами.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *